Caminando.reismee.nl

Descubriendo Bogota!

Ondertussen zit ik 'al' vier dagen in Bogota, ik dacht misschien nog eens tijd voor een verhaaltje, nu ik nog tijd heb om te schrijven.

Bogota; een grote grote stad.
Tijdens mijn eerste 500 meter buiten, rook ik de uitlaatgassen en nog een andere geur, die ik zo een twee drie niet konnen duiden (nog steeds niet) al, het gaf mij een gevoel van welkom terug in Zuid-Amerika!


Parque de las Periodistas

Mijn eerste 'taken' voor die dag waren, het bemachtigen van een Transmileno kaart (soort buskaart) en een simkaart voor in mijn gsm. Ik kreeg op het vliegveld in Panama al de melding;' je zit vijtig euro buiten je budget'. Een nieuwe simkaart is dus niet helemaal overbodig.

Beginnend bij het begin, naar de receptie gaan in mijn hostel en vragen hoe ik bij een Claro winkel geraak en bij het dichtsbijzijnde Transmileno station.
Ik kreeg een heel klein kaartje mee, met de buurt van het hostel, zowel de Claro winkel als de Transmileno stonden er niet op. Gelukkig hadden de mensen in t hostel het goed uitgelegd,
en raakte zelfs ik waar ik wezen moest. Zelfs tot in het centrum, waar ik volledig de weg kwijtraakte en telkens ergens uit kwam waar ik niet moest zijn (meestal als je je weg kwijt bent...). UIteindelijk mijn weg terug gevonden, onderwijl wel de typische winkeltjes, 'markten' voor electronica, papierwaren en dergelijke gepaseerd. Dit zijn gebouwen waarin vaak kleine winkeltjes zitten die op het eerste gezicht hetzefde verkopen. Ook de kraampjes op straat zijn niet te vergeten, mensen die zonnebrillen verkopen, belminuten, advocados, chips, snoep en dergelijke meer. Af en toe wordt er een bandje afgespeeld, waarop hetgeen er verkocht wordt luid wordt aangeprezen. Je kan je inbeelden dat het nu niet echt rustig is op straat..


Onder de paraplu zit een mevrouwtje waarbij je kan bellen
De dag erop had ik afgesproken met Sigrid, iemand uit Belgie die een jaar gaat werken in de fundacion waar ik mijn stage ga doen. Plan was om samen te verdwalen in la Candelaria een wijk in Bogota. Haar orientatie vermogen is gelukkig een stuk beter dan de mijne, we hebben samen een ander deel dan ik de dag ervoor had gezien ontdekt. Ik heb voor de eerste keer Arepa con queso gegeten hetgeen een soort maisbrood met kaas is, of toch met maismeel gemaakt. Sigrid heeft mij nog het een en ander over de stageplaats vertelt, ergens is het toch wel spannend.


Ondertussen heb ik ook mijn eigen buurt een beetje verkent, en niet enkel het centrum. Woensdag zou ik gaan kijken voor het gedeelde appartement van het Hostal, ik zou maar anderhalf a twee uur hoeven wachten op degeen die het zou tonen, het werd vier uur, voor mij toch een beetje laat om naar een andere wijk te gaan (nog moe van alle indrukken, vroeg donker en ik wist mijn hostel nog niet in een keer te vinden). Goede plekjes gezien om koffie te drinken en nog een hele mooie soort kerk gezien.
Ook heb ik besloten om het appartement te nemen, volgende week begint mijn stage echt en het is niet evident om dan op een dorm te zitten. In het appartement zitten nu ook nog twee andere jongens, naar het schijnt van Nederlandse en Engelse afkomst.

Donderdag zou mijn eerste dag in de fundacion zijn, ik had te laat het berichtje gezien wat zei dat ik niet hoefde te komen. Aangezien ik toch al wakker was heeft Sigrid mij alvast de weg bus en dergelijke meer richting de stageplaats getoond. Op het ontmoetingspunt, waar wij worden opgehaald om verder omhoog naar de fundacion te gaan heb je enigzins een uitzicht over Bogota :)
Nu morgen voor de eerste keer heen, ik ben benieuwd en heb er zin in!

Panoramic view van Parque de los Periodistas

Reacties

Reacties

Mam

Spannend!
Hola kindjes...

Koffietentjes aangetekend op een kaartje? is wel belangrijk ;-0

Goed dat je een appartement hebt gevonden. Kleine zelfstandige...! Ho Gent laat het wat dat betreft flink afweten vind ik :-(

Werk ze snoes! XX

Barbara

Leuk om je volgen. Grappig om tussen de regels door een Vlaamse inslag waar te nemen,..... ja, ik denk dat je toch wat asn het vervlaamsen bent! ????
Ik ga je op de voet volgen hoor! Ben benieuwd baar je ervaringen!

Paps

Hallo lieverd
Je voelt je al bijna thuis zo te lezen. Over een week als een vis in het water? Jammer van zo'n lastige reiziger naast je in het vliegtuig. Hopelijk was dit de enige. Het schrijven lijkt je makkelijk af te gaan, het is leuk om te lezen.
Je hebt je eerste dag op je stageplek nu gehad. Ik hoop voor je dat het niet tegengevallen is.
Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!